
Disneyjeva uspešnica Zootropolis 2 je na Kitajskem sprožila nevaren trend. Zaradi priljubljenosti lika Garyja mladi množično kupujejo strupene indonezijske jamičarke, ki dosegajo visoke cene. Kljub prepovedi pošiljanja spletna prodaja cveti, kar skrbi oblasti. Strokovnjaki svarijo pred impulzivnimi nakupi smrtonosnih kač in ljubiteljem raje priporočajo varne, plišaste različice.
Disneyjeva animirana uspešnica Zootropolis 2 na Kitajskem ne podira le rekordov v kinematografskih blagajnah, temveč je sprožila nepričakovan in potencialno smrtonosen trend. Zaradi priljubljenosti novega filmskega lika so mladi Kitajci začeli množično kupovati zelo strupene kače, kar je sprožilo alarm tako med strokovnjaki kot v državnih medijih.
Film, ki je v kitajske kinematografe prišel 26. novembra, ravno proti koncu leta kače v kitajskem horoskopu, je s skupnim zaslužkom več kot 428 milijonov evrov postal najdonosnejši tuji animirani film v zgodovini države. Medtem ko globalni zaslužek presega milijardo evrov, je na Kitajskem srca gledalcev ukradel Gary De’Snake.
Gary je v filmu predstavljen kot zagnan in odgovoren lik, ki s pomočjo glavnih junakov Judy Hopps in Nicka Wilda poskuša oprati ime plazilcev. Prav ta pozitivna upodobitev je navdihnila 21-letnega Qi Weihaa iz province Džangsi.
"Gary je najbolj reprezentativen lik med njimi. Všeč sta mi njegova zagnanost in čut za odgovornost," je za CNN povedal Qi, ki je le dva dni po premieri filma za približno 240 evrov kupil Garyjev resnični navdih, indonezijsko jamičarko. Qi, sicer izkušen ljubitelj plazilcev, meni, da film pomaga izboljšati podobo teh živali, ki so pogosto deležne predsodkov.

Nevarna spletna mrzlica
Težava nastane, ker Garyjev resnični dvojnik, znan kot otoška bambusova jamičarka, ni nedolžen filmski lik, temveč strupena žival. Po izidu filma so spletne platforme zabeležile skokovit porast iskanj in cen te vrste, ki se zdaj gibljejo od nekaj sto do več tisoč kitajskih juanov.
Statistika kaže, da je imelo do konca leta 2024 eksotične hišne ljubljenčke že več kot 17 milijonov Kitajcev, pri čemer več kot polovico trga plazilcev predstavljajo prav kače. Kar 60 odstotkov lastnikov pripada generaciji Z.

Čeprav kitajska zakonodaja prepoveduje pošiljanje živih živali in nevarnih predmetov po pošti, sama reja indonezijske jamičarke ni nezakonita. To sivo liso izkoriščajo spletni prodajalci. CNN je odkril, da so bile te kače na voljo celo na platformi JD, največjem kitajskem spletnem trgovcu, in sicer z oznako "poštnina vključena". Po medijskem poizvedovanju so bile ponudbe nemudoma odstranjene, saj platforma uradno prepoveduje prodajo strupenih živali.
Strokovnjaki in mediji opozarjajo na nevarnost impulzivnih nakupov. Časnik The Beijing News je v komentarju poudaril, da ima filmski lik sicer prikupne človeške lastnosti, a je resnična jamičarka daleč od "neškodljive modne igrače". Pobeg ali napad takšne kače bi lahko ogrozil ne le lastnika, ampak tudi javno varnost.
Celo navdušeni Qi Weihao, ki se je po svojo kačo zaradi varnosti odpeljal na 40 minut dolgo pot, opozarja vrstnike: "Če nimate izkušenj in varne opreme, ne hitite z nakupom strupenih kač zgolj zaradi trenutnega navdušenja."

Varnejša alternativa
Za tiste, ki se zavedajo tveganja, ostaja na voljo varnejša izbira: izdelki s filmsko tematiko. Franšiza je sodelovala z več kot 70 blagovnimi znamkami, vključno s priljubljenim Pop Martom.
Povpraševanje je izjemno: v šanghajskem Disneylandu so plišaste igrače Garyja razprodane, na platformi Taobao pa so se "škatle presenečenja" z likom modre kače uvrstile med tedenske prodajne uspešnice. Zdi se, da bo za večino oboževalcev plišasta verzija vendarle varnejši način za praznovanje filmske uspešnice kot strupeni ugriz resničnosti.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje